SEATIS SEAWEED SNACK

Assalamualaikum. 

Late night post. Alhamdulillah ada juga masa terluang nak menulis. 

Malam ni nak story sikit pasal ruang bisnes yang pernah hadir dalam hidup sy. Mula menjebakkan diri dalam dunia bisnes selepas habis SPM . Bisnes nasi lemak.

Waktu ni saja suka2, nak isi masa lapang. Tapi semangat dia lain macam.😄 Pagi-pagi dah bangun perah santan, tanak nasi, buat sambal. Modus operandi, jual di pasar malam. Menumpang gerai abg ngah. Walaupun jualan tak lah banyak sangat, tapi saya seronok. Mula timbul minat. Bila dapat tawaran melanjutkan pelajaran, saya stop meniaga.

Dapat tawaran ke matrikulasi, saya terjebak pula join perniagaan MLM ni. Ilmu memang cetek waktu itu, minat berniaga tapi kurang ilmu. Kesannya, bisnes pun tak berkembang maju.
Seterusnya di universiti, tak serik lagi nak berbisnes. Saya join lagi bisnes emas. Memang terbaik. Dapat pulangan sampa RM1k waktu mula-mula join. Lepas tu saya jadi cepat bosan, terus stuck bisnes tak jalan. Oh ye, shaklee pun saya join, tp stuck jugak. 

Setelah bermuhasabah, dan membaca beberapa artikel dari usahawan terkenal. Faktor keberlangsungan sesuatu bisnes itu datang dari minat. Memang kita minat berniaga, tetapi kita masih tidak fokus kepada jenis bisnes yang diminati.

So, berkat ilham dari Allah swt. saya start balik bisnes Keropok Rumpai Laut @ Seatis Seaweed Snack. Kenapa? 

1. Sebab saya suka makan seaweed

2.Sebab saya suka makan & makanan

3. Saya minat bisnes produk makanan

Jadi ni la, produk makanan homemade saya!😍 Seaweed khasiat, rangup dan lazat, makan sekali nak berkali-kali😍


Nak order untuk majlis @ Hari raya

Whatsapp 0107926191

Jom support produk tempatan.:):)

Semoga usaha ini mampu pergi lebih jauh, aminn..

‘Fresh Flavour of the Sea’

Leave a Reply

